кандидат педагогічних наук,
заслужений працівник освіти України
А ЧИЇ СПОГАДИ БЕРЕЖЕ ВАШЕ СЕРЦЕ?
Отримати посилання
Facebook
X
Pinterest
Електронна пошта
Інші додатки
-
Спогади про війну від рідних та близьких людей - це пам'ять серця про важкий для Вітчизни час і наша вдячна данина тим, хто ціною власного життя захистив Україну, а значить - нас з вами.
ФАХОВА ПЕРЕДВИЩА ОСВІТА. ГАРМОНІЗАЦІЯ РИНКУ ОСВІТЯНСЬКИХ ПОСЛУГ ТА РИНКУ ПРАЦІ Анотація. Ретроспективний аналіз діяльності закладів фахової передвищої освіти. Гармонізація ринку праці і ринку освітніх послуг. Особливості роботи в умовах війни. Безпечна освіта, дистанційне навчання, переміщені заклади освіти, міграція населення. Інтеграційні процеси, ступенева освіта. Доцільність об’єднання фахової передвищої і професійно-технічної (професійної) освіти. Головні чинники, які визначають якість фахової передвищої освіти. Аналіз зарахування протягом останніх років. Особливості та першочергові завдання підготовки фахового молодшого бакалавра. Дискусія щодо підготовки фахового молодшого бакалавра, яка ведеться в суспільстві вже не один рік, досить неоднозначна, а в окремих випадках – радикально протилежна: від несприйняття, як окремого освітянського рівня, з пропозицією щодо об’єднання з професійно-технічною освітою, до визнання його коротким циклом вищої освіти, що готує
Значення освіти переоцінити дуже важко. Власне кажучи, це один із головних визначальних факторів як для окремої особистості, так і для суспільства в цілому. Тільки уявіть собі, якби у свій час син дрібного німецького чиновника Адольф пройшов би все-таки творчий конкурс і вступив в художню академію, син грузинського селянина Йосиф продовжував би навчання в духовній семінарії, а син директора симбірської школи Володимир відвідував би заняття, а не здавав екзамени екстерном, то світ, напевно, був би зовсім іншим. У кожної людини настає в житті період, коли необхідно приймати рішення, яким шляхом рухатися далі. І в першу чергу це стосується освіти. Переглядаючи результати прийому цього року, можна відзначити, що пройшов він без особливих потрясінь – і черг в приймальних комісіях не було, і апеляцій з боку абітурієнтів і батьків особливо не поступало, і палаток перед міністерством ніхто не розбивав, і в пресі та телебаченні обійшлось без розгромних статей та репортажів. Все добр
Хочеться вірити. Скажу більше – бути впевненим. Декілька років тому, коли було прийнято Закон України «Про вищу освіту», визначили головні напрями розвитку школи і професійної освіти, проте забули про підготовку молодшого спеціаліста. Жодного слова в концептуальних програмах не згадувалось про цей важливий напрям підготовки, який охоплює близько 700 закладів освіти і сотні тисяч студентів. І справа не тільки в цьому, головне – що випускники технікумів і коледжів дійсно були і залишаються затребуваними в різних галузях економіки, а також культурі, медицині, освіті. Крім того, близько 50% випускників продовжували навчання в університетах, при цьому більшість з них – за заочною формою навчання. Не можна не згадати також те, що, будучи інтегрованими у вищу освіту, в закладах освіти такого рівня було створено нові навчальні плани, комплекси методичного забезпечення, кадровий потенціал, запроваджено форми навчання, притаманні вищій освіті. Спроба об’єднати підготовку молодшого спеціа
Коментарі
Дописати коментар