кандидат педагогічних наук,
заслужений працівник освіти України
А чиї спогади береже Ваше серце?
Отримати посилання
Facebook
X
Pinterest
Електронна пошта
Інші додатки
-
Спогади про війну від рідних та близьких людей - це пам'ять серця про важкий для Вітчизни час і наша вдячна данина тим, хто ціною власного життя захистив Україну, а значить - нас з вами.
ФАХОВА ПЕРЕДВИЩА ОСВІТА. ГАРМОНІЗАЦІЯ РИНКУ ОСВІТЯНСЬКИХ ПОСЛУГ ТА РИНКУ ПРАЦІ Анотація. Ретроспективний аналіз діяльності закладів фахової передвищої освіти. Гармонізація ринку праці і ринку освітніх послуг. Особливості роботи в умовах війни. Безпечна освіта, дистанційне навчання, переміщені заклади освіти, міграція населення. Інтеграційні процеси, ступенева освіта. Доцільність об’єднання фахової передвищої і професійно-технічної (професійної) освіти. Головні чинники, які визначають якість фахової передвищої освіти. Аналіз зарахування протягом останніх років. Особливості та першочергові завдання підготовки фахового молодшого бакалавра. Дискусія щодо підготовки фахового молодшого бакалавра, яка ведеться в суспільстві вже не один рік, досить неоднозначна, а в окремих випадках – радикально протилежна: від несприйняття, як окремого освітянського рівня, з пропозицією щодо об’єднання з професійно-технічною освітою, до визнання його коротким цикло...
Ми часто говоримо про перманентність реформ в освіті як щось відірване від реального життя, посилаючись на когось, шукаючи винуватих. Здебільшого дістається людям з високих кабінетів. А загалом освіта визначається викладачем, студентом, роботодавцем. Нещодавно я мав розмову з потужним бізнесменом в аграрному секторі економіки, який ратував за скорочення навчальних закладів, які забезпечують цю галузь, особливо хизуючись тим, що він в процесі співбесіди з п’ятдесяти випускників зміг вибрати лише одного більш-менш підготовленого. Всі інші недолугі, не володіють сучасними технологіями, неспроможні економічно обґрунтувати ефективність своєї майбутньої діяльності. При цьому, до речі, бізнесмен засвідчив, що він відвідав 90 країн світу, де знайомився з технологіями виробництва, брав участь у різноманітних тренінгах, майстер-класах, які проводили відомі коучери. Звичайно, що на це потрачено мільйони, далеко не завжди його особисті. Думаю, що право на висновок я залишу за вами, мої шано...
Хочеш бути щасливим – будь. Але це ніяк не має бути на кшталт: хочеш мати вищу освіту – май. Безумовно, наявність її – значною мірою золотий ключик від омріяних дверей у щасливе майбутнє. Але для того щоб його отримати, потрібно докласти зусиль і дійсно бути мотивованим – студенту до знань, а викладачу – до самореалізації в освітянському середовищі. Сьогодні як ніколи виникає питання щодо якісної підготовки фахівців вищої школи. Особливо через невизнання дипломів випускників наших медичних вишів в країнах Африканського континенту. Звичайно, що це удар по престижу нашої освіти загалом, а не тільки медичної. Втрачаємо те, що ми мали і, на жаль, компенсувати ці втрати поки нічим. Входження в Болонський процес дозволило певною мірою лібералізувати взаємини у європейському освітянському середовищі і не більше. Конвертований диплом, на жаль, залишився нереалізованою мрією. Як результат, ми маємо колосальний відтік молоді на навчання в країни Європи (20-30 тис. осіб щороку). У чому...
Коментарі
Дописати коментар