Кредитно-трансферне оцінювання



Якість освіти, оцінювання якості освіти – головне, що сьогодні турбує не тільки освітянську спільноту. Якість освіти – питання, яке залежить, у першу чергу, від суб’єктів процесу, а от щодо оцінювання знань – воно визначається не тільки чіткими критеріями, об’єктивністю викладача, а й певними нормативними підходами.
Пам’ятаєте картину Ф. Решетнікова «Знову двійка»? Розпач матері, стурбованість сестри, зацікавлений погляд брата і тільки пес радий недолугому школяру. Але всім зрозуміло – це «двійка», «незадовільна» оцінка. Не знаю, як сьогодні можуть розібратися батьки і студенти технікумів і коледжів, коли оцінювання знань проводять за декількома шкалами, а якщо бути конкретними, аж за чотирма:
·         шкільною 12-бальною (загальноосвітній цикл навчання);
·         класичною 5-бальною (спеціальний цикл);
·         кредитно-трансферною 100-бальною (спеціальний цикл);
·         ЗНО – 200 балів (заключна атестація).
Під час викладання спеціальних дисциплін викладачі спочатку оцінюють за класичною 5-бальною системою, а потім переводять у кредитно-трансферну. Сказати, що це в якійсь мірі підвищує якість знань студента, робить оцінювання більш прозорим, об’єктивним, стимулюючим, – впевнений, що ні. Ускладнює сприйняття – безумовно, так.
Як це сталось і чому? Коли технікуми і коледжі були у вищій освіті, перехід на кредитно-модульну, а в подальшому на кредитно- трансферну загалом відповідав Болонському процесу, інтеграції в європейський освітянський простір.
Сьогодні, коли підготовка молодшого спеціаліста включає загальну середню освіту, передвищу фахову і частково вищу – такі колізії в оцінюванні знань тільки ускладнюють роботу викладача і навчання студента.
Чи потрібна кредитно-трансферна система оцінювання молодшого спеціаліста, якщо цей рівень підготовки виведений з вищої освіти? Як знайти той освітянський лакмусовий папірець для оцінювання знань, який міжнародний досвід необхідно використовувати, щоб спонукати студента до навчання? А можливо, варто повернутись до нашого класичного?


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ФАХОВА ПЕРЕДВИЩА ОСВІТА. ГАРМОНІЗАЦІЯ РИНКУ ОСВІТЯНСЬКИХ ПОСЛУГ ТА РИНКУ ПРАЦІ

Значення освіти переоцінити дуже важко

Про закон «Про фахову передвищу освіту»