Ілюзорні преференції чи коефіцієнт 1,02



Аграрна освіта: ілюзорні преференції або що таке коефіцієнт 1,02.
Експерти жваво обговорюють результати вступної кампанії цього року. З кожним роком зменшується кількість скарг з боку батьків і абітурієнтів до МОН: а що скаржитись, якщо загалом закладаються критерії, які зорієнтовані, в першу чергу, на відбір до провідних престижних навчальних закладів, заради навчання в яких абітурієнт згоден відмовитися від бюджетного місця в периферійному виші.
Подобається чи не подобається, але залишається лише констатувати, що процес оптимізації вищих навчальних закладів буде відбуватись незалежно від прямого адміністративного впливу. Через 5 років ми, напевно, недорахуємося десятків так зо два навчальних закладів. Демографічна ситуація, імміграційна політика, престижність спеціальностей, репутація вишів, сільська школа – це питання не сьогоднішні, та й спроба їх вирішити законодавчим шляхом і навіть внесенням змін у Конституцію України, напевно, мало що змінять.
Що залишається: радіти, що в нас такої популярності набрала вища освіта,чи хвилюватися від того, що в країні не вистачає робітничих кадрів? Скажу відверто: скільки б не говорили, що потрібно йти навчатися на токаря, слюсаря, тракториста, батьки, а вони є головними в визначенні, куди і на кого піде навчатися їх чадо, свій вибір зробили вже давно. Хотілося б, звичайно, в Гарвард або Оксфорд, але хоча б просто вищу освіту дитині отримати, українець-батько потурбується.
Що турбує і що хотілося?
1. Підвищити сільський коефіцієнт хоча б до 1,15 і не тільки при вступі в аграрні навчальні заклади, особливо враховуючи, що з 64 тис. сільських дітей, що закінчили школу в цьому році, вступило лише 28 тис.
2. Залишити прийом випускників технікумів і коледжів за результатами фахових випробувань при вступі на споріднені спеціальності. Спроба з наступного року перейти на прийом через ЗНО призведе не тільки до зменшення професійно зорієнтованих абітурієнтів у більшість навчальних закладів. В окремих навчальних закладах відсоток випускників технікумів становить 50 і більше.
Враховуючи, що внаслідок різниці в заробітній платі викладачів з вчителями шкіл почався масовий перехід педагогів загальноосвітнього циклу коледжів у школи, що в значній мірі вплине на якість підготовки загальноосвітніх дисциплін. Зважаючи на те, що планується запровадження в новому навчальному році ЗНО, то зменшиться кількість абітурієнтів до технікумів і коледжів. І на це не вплине, як у подальшому буде називатись цей рівень підготовки. От вам і оптимізація мережі навчальних закладів.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ФАХОВА ПЕРЕДВИЩА ОСВІТА. ГАРМОНІЗАЦІЯ РИНКУ ОСВІТЯНСЬКИХ ПОСЛУГ ТА РИНКУ ПРАЦІ

Значення освіти переоцінити дуже важко

Про закон «Про фахову передвищу освіту»