Ілюзорні преференції чи коефіцієнт 1,02
Аграрна освіта: ілюзорні преференції або що таке коефіцієнт 1,02.
Експерти жваво обговорюють результати вступної кампанії цього
року. З кожним роком зменшується кількість скарг з боку батьків і абітурієнтів
до МОН: а що скаржитись, якщо загалом закладаються критерії, які зорієнтовані,
в першу чергу, на відбір до провідних престижних навчальних закладів, заради
навчання в яких абітурієнт згоден відмовитися від бюджетного місця в
периферійному виші.
Подобається чи не подобається, але залишається лише констатувати,
що процес оптимізації вищих навчальних закладів буде відбуватись незалежно від
прямого адміністративного впливу. Через 5 років ми, напевно, недорахуємося
десятків так зо два навчальних закладів. Демографічна ситуація, імміграційна
політика, престижність спеціальностей, репутація вишів, сільська школа – це
питання не сьогоднішні, та й спроба їх вирішити законодавчим шляхом і навіть
внесенням змін у Конституцію України, напевно, мало що змінять.
Що залишається: радіти, що в нас такої популярності набрала вища
освіта,чи хвилюватися від того, що в країні не вистачає робітничих кадрів?
Скажу відверто: скільки б не говорили, що потрібно йти навчатися на токаря,
слюсаря, тракториста, батьки, а вони є головними в визначенні, куди і на кого
піде навчатися їх чадо, свій вибір зробили вже давно. Хотілося б, звичайно, в
Гарвард або Оксфорд, але хоча б просто вищу освіту дитині отримати,
українець-батько потурбується.
Що турбує і що хотілося?
1. Підвищити сільський коефіцієнт хоча б до 1,15 і не тільки при
вступі в аграрні навчальні заклади, особливо враховуючи, що з 64 тис. сільських
дітей, що закінчили школу в цьому році, вступило лише 28 тис.
2. Залишити прийом випускників технікумів і коледжів за
результатами фахових випробувань при вступі на споріднені спеціальності. Спроба
з наступного року перейти на прийом через ЗНО призведе не тільки до зменшення
професійно зорієнтованих абітурієнтів у більшість навчальних закладів. В
окремих навчальних закладах відсоток випускників технікумів становить 50 і більше.
Враховуючи, що внаслідок різниці в заробітній платі викладачів з
вчителями шкіл почався масовий перехід педагогів загальноосвітнього циклу
коледжів у школи, що в значній мірі вплине на якість підготовки
загальноосвітніх дисциплін. Зважаючи на те, що планується запровадження в
новому навчальному році ЗНО, то зменшиться кількість абітурієнтів до технікумів
і коледжів. І на це не вплине, як у подальшому буде називатись цей рівень
підготовки. От вам і оптимізація мережі навчальних закладів.
Коментарі
Дописати коментар